به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال چادرملوی اردکان که در تیر ماه سال 1401 با خرید امتیاز قشقایی شیراز وارد مسابقات لیگ دسته اول فوتبال شد، فصل گذشته با کسب جایگاه دوم جدول این رقابت‌ها به لیگ برتر صعود کرد.

با وجود گذشت 25 روز از بازگشت استان یزد به سطح اول فوتبال ایران، هنوز فعالیت نقل‌وانتقالاتی از این باشگاه مخابره نشده و عمده اخبار اخیر چادرملو، به تیم شمشیربازی این تیم برمی‌گردد. در کنار این موضوع گفته می‌شود مسئولان چادرملو بعد از صعود به لیگ به بازیکنان وعده پاداش دادند اما تاکنون این وعده محقق نشده و نارضایتی آنها را در پی داشته است.

همزمان با چادرملو، خیبر خرم‌آباد هم به لیگ برتر راه یافت و پس از تمدید قرارداد محمدرضا مهاجری، قرارداد چهار بازیکن خود را نیز تمدید کرده است. به این ترتیب می‌توان گفت دو تیم تازه‌وارد لیگ برتر همزمان به لیگ برتر صعود کرده‌اند، اما در دو دنیای متفاوت سیر می‌کنند.

مدیران خیبر همچنین برای برطرف کردن ورزشگاه تختی خرم‌آباد اقدام کرده‌اند و به‌صورت موازی، ورزشگاه «لُر آره‌نا» را نیز آماده ورود به چرخه لیگ برتر می‌کنند. ورزشگاه شهید نصیری یزد نیز که میزبان بازی‌های چادرملو طی دو فصل گذشته بوده، به‌خاطر مشکلات انبوه هنوز آماده میزبانی از لیگ برتر نشده و اولین ورزشگاهی بود که یک مقام رسمی (رئیس هیئت فوتبال یزد) از برگزاری دیدارهای خانگی چادرملو خارج از استان خود صحبت کرد.

همانطور که از اسم چادرملو برمی‌آید، این باشگاه به شرکت معدنی و صنعتی چادرملو وابسته است و مشکل مالی ندارد. پیش‌تر سرمربی تیم گفته بود که برطرف کردن ایرادات ورزشگاه شهید نصیری 50 میلیارد تومان هزینه دارد و هشت تیم مختلف روی زمین تمرینی چادرملو تمرین می‌کنند. در همین راستا شرکت چادرملو می‌تواند با برطرف کردن اشکالات استادیوم شهید نصیری، زمین تمرینی مناسبی برای تیم چادرملو فراهم کند.

فوتبال یزد در فصل 85-1384 با صعود تیم شهید قندی برای اولین بار در لیگ برتر فوتبال صاحب سهمیه شد، اما شور فوتبالی یزد دوام چندانی نداشت و شهید قندی فصل بعد به لیگ یک بازگشت. در شرایطی که مدیران استان یزد و کارخانه چادرملو هرچه زودتر دست به کار نشوند، نماینده یزد مجبور است خارج از یزد میزبانی کند و بعید نیست خیلی زود به سرنوشت شهید قندی دچار شود.

هر چه هست اینکه شرایط چادرملو به هیچ عنوان مناسب نیست  و با این شرایط مشخص نیست چه آینده‌ای در انتظار این تیم خواهد بود.