به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر شکاری در گفت و گو با سایت رسمی سازمان لیگ فوتبال ایران، در خصوص شرایط مالی باشگاه ها و تبلیغات محیطی اظهار داشت: با توجه به اینکه اخیراً برخی از رسانه ها در خصوص شفافیت مالی سازمان لیگ و نحوه هزینه کرد برخی درآمد ها موضوعاتی را منتشر نموده اند جای توضیح دارد که درآمد ها و هزینه های این سازمان کاملاً شفاف و مستند هستند چرا که به صورت سالانه صورت های مالی این سازمان توسط اعضای محترم هیئت رئیسه و حسابرس مستقل و سازمان های امور مالیاتی و تامین اجتماعی حسابرسی و رسیدگی می گردد. و همچنین گزارش حسابرسی صورت های مالی در مجمع سازمان لیگ ارائه می شود.

شکاری با اشاره به پاسخگو بودن این سازمان در قبال تمامی باشگاه ها افزود: این سازمان به تمامی ذینفعان خود همچون فدراسیون ، باشگاه های لیگ برتر، لیگ یک و همچنین هیئت های فوتبال استانی، بابت حساب های فی مابین و صحت و سقم درآمد های تخصیص یافته طبق وظیفه پاسخگوست.

در این ارتباط طبق سنوات گذشته در هفته جاری و هفته آینده جلسه ای با خزانه دار ها ، معاونان و مدیران مالی باشگاه های لیگ برتری در خصوص شفافیت حساب های فی مابین و تسهیم درآمد های تبلیغات محیطی خواهیم داشت و مستندات تحویل آنها خواهد شد.

خزانه دارسازمان لیگ تاکید کرد: در خصوص درآمدهای تبلیغات محیطی خدمتتان عرض می کنم که درآمدها کاملاً شفاف و طبق آیین نامه به ذینفعان تسهیم می گردد. اخیراً برخی از افراد بدون داشتن اطلاعات کافی در خصوص تبلیغات محیطی اظهار نظر می کنند که کاملاً خلاف واقع است زیرا هیچگونه تغییری در اجرای تبلیغات محیطی انجام نشده و مانند روال قبل انجام می شود و احتمال دارد برخی دوستان ما دچار سوءتفاهم شده باشند زیرا در دستورالعمل ناظر بر قراردادها در ماده ۴۱ آن اشاره به تبلیغات محیطی شده که این موضوع مسئله جدیدی نیست زیرا طبق ماده ۲۲ آیین نامه مسابقات مصوب ۱۳۹۸ و آیین نامه لیگ برتر این موضوع طبق سنوات قبل انجام می شود و در این دستورالعمل تاکید بر مصوبات قبل شده بنابراین ۷۵% تبلیغات محیطی به باشگاه ها تعلق دارد که طبق دستورالعمل و مستندات موجود در سازمان لیگ به آنها پرداخت می شود.

شکاری در مورد درآمد بلیت فروشی هم عنوان کرد: در ارتباط با بلیت فروشی هم نحوه تسهیم به این صورت است که ۱۰% فدراسیون فوتبال، ۵% سازمان لیگ ،۵% هیئت فوتبال برگزار کننده و ۸۰% سهم باشگاه ها است.

لازم به ذکر است هزینه های باشگاه های لیگ برتری همچون حق عضویت شرکت در مسابقات( ورودیه) ، جرائم انضباطی ، پزشکی و... از حساب فی مابین پرداخت و باشگاه های لیگ برتری هیچ پرداختی طی سالهای گذشته بابت موضوعات فوق نداشته اند. بنابراین سازمان لیگ سازمانی شفاف است که همواره تعاملی مثبت و سازنده با باشگاه های فوتبال دارد.